Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Φωτογραφικού Φεστιβάλ “Photopolis” 2021

photopolis.gr 2021 12

Πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 28 Αυγούστου στην παλαιά δημοτική αγορά Αγρινίου τα εγκαίνια του 3ου Φεστιβάλ Φωτογραφίας Αγρινίου «Photopolis”, το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Δήμου Αγρινίου.

Οι επισκέπτες της έκθεσης εφέτος ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο σε αριθμό και οι οποίοι τήρησαν ευλαβικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Πολλοί επισκέπτες από άλλες πόλεις, μεταξύ αυτών ο Παναγιώτης Παππάς διευθυντής του Photometria International Photography Festival, τα μέλη της φωτογραφικής ομάδας Πατρών «ΗΔΥΦΩΣ» Αλέξης Κανάς και Σπύρος Χρονόπουλος, από το Μεσολόγγι ο φωτογράφος Λεωνίδας Στούμπος, από την Λάρισα ο φωτογράφος Βασίλης Νεμπεγλεριώτης αλλά και άλλοι φωτογράφοι από διάφορες πόλεις.

Πριν τις καθιερωμένες ομιλίες για 40 περίπου λεπτά έπαιξαν μουσική τα νεαρά κορίτσια του Μουσικού σχολείου Μαρία Τσόλκα (πιάνο) και Μαίρη Λαβράνου (φλάουτο) και οι οποίες καθήλωσαν στην μεγάλη αίθουσα της Παλαιάς Αγοράς τους επισκέπτες του φεστιβάλ.

“…πιστεύω ότι θα γίνει θεσμός και πραγματικά θα είναι ένας ωραίος θεσμός στην πόλη μας, κάθε χρόνο το βλέπουμε να βελτιώνεται, να αναβαθμίζεται”…

Στη συνέχεια ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Photopolis Παναγιώτης Καλτσάς κήρυξε την έναρξη του φεστιβάλ. Αναφέρθηκε στις 4 εκθέσεις φωτογραφίας και στα άλλα δρώμενα του φεστιβάλ και έδωσε το λόγο στην αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Μαρία Παπαγεωργίου για ένα χαιρετισμό:

«Είναι χαρά και τιμή για μένα που σήμερα βρίσκομαι εδώ, χαιρετίζω εκ μέρους του δημάρχου της πόλης μας του Γιώργου Παπαναστασίου. Είναι τιμή και χαρά που στηρίζουμε αυτό το φεστιβάλ από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε. Τρία χρόνια, όπως είπε ο κύριος Καλτσάς και αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, με την ίδια θέρμη, πιστεύω ότι θα γίνει θεσμός και πραγματικά θα είναι ένας ωραίος θεσμός στην πόλη μας, κάθε χρόνο το βλέπουμε να βελτιώνεται, να αναβαθμίζεται. Φέτος φιλοξενεί τέσσερις εκθέσεις. Υπάρχουν καθημερινές προβολές εξαιρετικών ντοκιμαντέρ. Υπάρχουν εργαστήρια συζητήσεις, βραβεύσεις μουσικά δρώμενα, δηλαδή για περίπου δεκαπέντε ημέρες η καρδιά του πολιτισμού της πόλης μας θα χτυπάει εδώ στην παλιά δημοτική αγορά. Για αυτό λοιπόν το λόγο είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη. Εύχομαι σε όλους τους εμπλεκόμενους, σε όλους τους συντελεστές αυτού του φεστιβάλ, καλή δύναμη να συνεχίσουν με την ίδια αγάπη και με την ίδια θέρμη να υπηρετούν αυτό το φεστιβάλ, να υπηρετούν την τέχνη, να υπηρετούν  εντέλει τον πολιτισμό».

 Κεντρικός ομιλητής ήταν ο επίσημος προσκεκλημένος του φεστιβάλ, Φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας κ. Πολυδεύκης Ασωνίτης, η έκθεση του οποίου εκτίθεται στο φεστιβάλ με θέμα: «Μαύρο άσπρο από κάρβουνο κι αλάτι». Μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Μιλάμε για τέσσερις εκθέσεις απλώς η δική μου είναι η φιλοξενούμενη. Επομένως οι στοχασμοί όλων των μελών, όλων όσων εκθέτουν, οδήγησαν στο να γίνουν οι φωτογραφίες αυτές, αλλά βλέποντας κανείς τις φωτογραφίες στοχάζεται κιόλας. Ο στοχασμός οδηγεί στη φωτογραφία, η φωτογραφία οδηγεί στον στοχασμό, αλλά γιατί ερχόμαστε να δούμε μία έκθεση; Όχι μόνο να δούμε τις φωτογραφίες αλλά το μυαλό των φωτογράφων, πως λειτουργεί το συναίσθημα τους, το μάτι τους, το μυαλό τους, οι σπουδές τους. Αν δηλαδή η ενασχόληση με το αντικείμενο είναι σοβαρή ή είναι πρόχειρη αν ασχολήθηκαν σοβαρά με το θέμα, αν μας δείχνουν κάτι σοβαρό κάτι νέο, κάτι που να πιστοποιεί την σοβαρή ενασχόληση τους με το αντικείμενο. Οι φωτογράφοι εντάσσονται στο χώρο των τεχνών.  Και η τέχνη είναι επιστήμη σήμερα. Η φωτογραφία διδάσκεται στη σχολή καλών τεχνών, αν ήταν να φωτογραφίζουμε χωρίς αρχές και κανόνες δεν ήταν ανάγκη να υπήρχαν τέτοια Πανεπιστήμια.

 

Δεν δείχνουμε τα πάντα σε χώρους έκθεσης, αυτές οι φωτογραφίες των μελών της art8 πέρασαν από αξιολόγηση, η δική μου πέρασε από αξιολόγηση, οι φωτογραφίες του διαγωνισμού πέρασαν από αξιολόγηση και εκθέτουμε γιατί θέλουμε και τη δική σας αξιολόγηση. Όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης να έχεις υπόψιν σου το κοινό όχι μόνο τον εαυτό σου, γιατί εφόσον εκθέτεις στο κοινό δείχνεις την ανάγκη σου να πάρεις πράγματα από αυτό. Να πιστοποιήσει και το κοινό αν αξίζεις ή όχι. Έκθεσήητι σημαίνει; Εκθέτω σημαίνει μένω έκθετος, κουβαλώ κάτι σε δοκιμασία. Εσείς τώρα είστε οι κριτές μας. Η φωτογραφία είναι σαν τα ρινίσματα σιδήρου όσο περισσότερα είναι τα ρινίσματα τόσο περισσότερο το μαγνητικό πεδίο το οποίο δημιουργείται. Επομένως όσο περισσότερες αξιολογημένες φωτογραφίες βλέπουμε τόσο βελτιώνεται το μάτι μας. Μαθαίνουμε να διακρίνουμε τις ποιότητες.

Ο φωτογράφος δείχνει και πράγματα από τον κόσμο, καθόσον δεν μπορεί να παρακάμψει τα αντικείμενα που είναι μπροστά του. Ο φωτογράφος δεν είναι όπως ο ζωγράφος. Ο ζωγράφος με το μυαλό του μπορεί να βγάλει ένα θέμα, ο φωτογράφος από το μυαλό του δεν μπορεί να βγάλει, πρέπει να είναι ένα αντικείμενο της πραγματικότητας μπροστά του και να ασχοληθεί με αυτό. Μιλάει όμως με τον κόσμο με τον δικό του προσωπικό τρόπο, ο οποίος θα βασίζεται στις αντιλήψεις και στην ενασχόληση με το αντικείμενο….

Η φωτογραφία καταγράφει ότι προσπερνάμε και ότι μας διαφεύγει από την πραγματικότητα.  Δηλαδή σήμερα φεύγει η ζωή, δεν προλαβαίνουμε να δούμε πράγματα, η φωτογραφία μας δίνει χρόνο να δούμε και να το προσέξουμε. Ο φωτογράφος πρέπει να φέρει στην επιφάνεια πράγματα τα οποία μας διαφεύγουν με τον δικό του όμως προσωπικό τρόπο. Όλοι βλέπουμε πράγματα, αλλά βλέπουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο; Ερχόμαστε λοιπόν στις εκθέσεις για να δούμε πως βλέπει ο κάθε καλλιτέχνης αυτό που αποτελεί για μας κοινή θέα. Σε μια κοινή θέα δεν σημαίνει ότι βλέπουμε το ίδιο πράγμα, αυτή η διαφοροποίηση μας κάνει να επισκεπτόμαστε τις εκθέσεις και δίνει ενδιαφέρον στο να τις επισκεπτόμαστε.

Εδώ τώρα η “art8” με αυτό τον πλουραλισμό των εικόνων μας δίνει την δυνατότητα να δούμε διάφορες οπτικές εκδοχές προσέγγισης των θεμάτων. Βλέπουμε πως ο κάθε καλλιτέχνης βλέπει τον κόσμο γύρω του και αυτό μας κινεί την περιέργεια και το ενδιαφέρον να δούμε την έκθεση. Σε μια έκθεση δεν ερχόμαστε μόνο για το θέμα. Από μια πλευρά η φωτογραφία μας δίνει την δυνατότητα να δούμε πράγματα που δεν έχουμε την δυνατότητα να τα επισκεφτούμε αλλά δεν αρκεί αυτό. Πρέπει μέσα από το θέμα να δεις τον φωτογράφο όχι τον τόπο. Ο τόπος είναι πρόφαση. Δεν είναι ο τόπος από μόνος του αρκετός. Ούτε η έκφραση είναι από μόνη της αρκετή, ούτε το μάτι είναι από μόνο του αρκετό, είναι και η παιδεία, οι σπουδές. Πρέπει να σπουδάσεις το αντικείμενο πρέπει να σπουδάσεις τη φωτογραφία, πρέπει να σπουδάσεις τη ζωγραφική. Όλα αυτά ενωμένα θα δώσουν ποιότητα».

 

Ακολούθησαν  οι βραβεύσεις των τριών νικητών του φωτογραφικού διαγνωνισμού “Keep Distance” από το μέλος της κριτικής επιτροπής και μέλος της “art8” κ. Λεωνίδα Φραγκούλη. Το πρώτο βραβείο δόθηκε στον Βασίλη Νεμπεγλεριώτη από την Λάρισα, ο οποίος παρέστη στην βράβευση και έλαβε και τα προβλεπόμενα δώρα, ενώ το δεύτερο και τρίτο βραβείο κέρδισαν οι Υπατία Κορνάρου και Δημήτρης Παπαδάκος.

Την δεύτερη ημέρα του Φεστιβάλ (Κυριακή 29 Αυγούστου) πραγματοποιήθηκε η πρώτη προγραμματισμένη δράση, η παρουσίαση του φωτογραφικού έργου από τον Πολυδεύκη Ασωνίτη.

Ο Λεωνίδας Φραγκούλης προλόγισε την εκδήλωση και αναφέρθηκε στο βιογραφικό του φωτογράφου και επεσήμανε ότι ο Πολυδεύκης Ασωνίτης εκτός από καλός φωτογράφος έχει κάνει σπουδές πάνω στο αντικείμενο, έχει την διδακτορική του διατριβή και το μεταπτυχιακό του που προηγήθηκε, δίδαξε φωτογραφία στα ΤΕΙ Αθηνών όπως και στα ΙΕΚ της Ηπείρου και αυτή τη στιγμή σε διάφορες φωτογραφικές ομάδες. Εργα του έχουν φιλοξενηθεί σε διάφορους χώρους αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχει κάνει εκδόσεις. Μία έκθεση την βλέπεις και μετά φεύγεις, έχει το στοιχείο το εφήμερο, είναι κάτι το οποίο δεν διαρκεί στο χρόνο. Το βιβλίο είναι αυτό το οποίο μένει για πάντα…
Ο Πολυδεύκης έχει αρκετές δημοσιεύσεις, όλοι οι τίτλοι των εκδόσεων του είναι που μας δίνουν την καλλιτεχνική κατάκτηση του Πολυδεύκη….

Ο Πολυδεύκης Ασωνίτης παρουσίασε το φωτογραφικό του έργο και αναφέρθηκε σε αυτό και στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιεί τις φωτογραφικές λήψεις του.

Ακολούθησε διάλογος με τους συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Πρόεδρος της φωτογραφικής ομάδας «ΗΔΥΦΩΣ» της Πάτρας, Παύλος Τουλιάτος.

 

Scroll to Top